10 مورد از مهم‌ترین مزایای آپارتمان نشینی

بسیاری تلاش می‌کنند مزایای آپارتمان نشینی را انکار کنند و از زیبایی زندگی در خانه‌های حیاط دار قدیم می‌گویند، اما اگر از نسل‌های قبل درباره دردسرهای تمیز نگه‌داشتن و تعمیرات خانه‌های سنتی بپرسید، متوجه می‌شوید زندگی در آن خانه‌ها به زیبایی عکس‌هایی که می‌بینیم نبوده است. در آن زمان که وسایل زندگی مثل امروز فراهم نبوده هر خانواده مجبور بود از رب گوجه‌فرنگی تا رشته آش را خودش تهیه کند و همه این کارها به فضای زیادی نیاز داشت اما روزگار ما با رفاه و امنیت گره‌خورده وزندگی آپارتمان نشینی یکی از دستاوردهای آن است.

در این مطلب آی بیل دینگ برخی از مهم‌ترین مزایای آپارتمان نشینی که ممکن است فراموش کرده باشید را به شما یادآوری می‌کنیم و یک پیشنهاد جذاب برای مدیریت بهتر ساختمان برای شما داریم که حتماً می‌پسندید.

نگاهی به مزایای زندگی در آپارتمان

زندگی محل آرامش و گرد هم آمدن اعضای خانواده است، محیطی که در آن زندگی می‌کنیم در ایجاد این حس خوب تأثیر زیادی دارد، اگر به مزایای آپارتمان نشینی دقیق‌تر شوید، شاید بتوانید بیشتر زمینه آرامش و شادی اعضای خانواده را فراهم کنید، پس مستقیم به سراغ مهم‌ترین مزایای آپارتمان نشینی می‌رویم.

افزایش شانس خانه‌دار شدن

ارزش زمین به ساعتی در حال افزایش است، در این شرایط امکان خرید زمین‌های کوچک و ساخت خانه برای بخش عمده‌ای از افراد جامعه به‌ویژه جوانان فراهم نیست. آپارتمان‌ها این امکان را فراهم می‌آورند که زوج‌های جوان و سایر اقشار جامعه شانس خرید یک ‌منزل شخصی را پیدا کنند تا هم استقلال بیشتری داشته باشند و هم با انرژی و امید برای پیشرفت زندگی خود تلاش کنند. آپارتمان‌ها بهترین استفاده را از فضا و زمین می‌برند و این شانس خانه‌دار شدن تعداد بیشتری از افراد را فراهم می‌کند.

مزایای آپارتمان نشینی

حفظ حریم خصوصی

حریم خصوصی در زندگی آپارتمان نشینی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و سبک زندگی جدید به مردم آموخته است که به حریم یکدیگر احترام بگذارند و مثل شیوه سنتی در امور همسایه‌ها مداخله و پرسشگری نداشته باشند. این روزها اغلب مردم برای زندگی شخصی یکدیگر احترام قائل هستند و به خود اجازه دخالت در زندگی ساکنان آپارتمان را نمی‌دهند، درگذشته این‌طور نبود و زندگی خصوصی خانواده‌ها گاهی در کوی و برزن بر سر زبان‌ها می‌گشت که فرهنگ آپارتمان نشینی در اصلاح آن نقش حیاتی داشته است.

قانونمندی و مدیریت مدرن

برای این سبک زندگی قوانین مشخصی تدوین‌شده و همه حقوق و تکالیف ساکنان ساختمان مشخص هستند، رعایت این قوانین وظیفه تمام ساکنان ساختمان است و این قانونمندی امکان بروز اختلافات را کاهش داده و به برقراری نظم ساختمان کمک می‌کند؛ این‌یکی از مزایای آپارتمان نشینی است که ارتباط مستقیم با انضباط اجتماعی جامعه که از دستاوردهای زندگی مدرن به شمار می‌آید، دارد.

اغلب آپارتمان‌ها هیئت‌مدیره و مدیر ساختمان دارند، حق شارژ و هزینه‌های ساختمان به‌صورت منظم از ساکنان دریافت و برای امور مربوطه صرف می‌شوند. امروزه سیستم‌های مدیریتی هوشمندی مثل اپلیکیشن مدیریت ساختمان آی بیل دینگ در اختیار ساکنان ساختمان هست که به کمک آن می‌توانند جلسات خود را به‌صورت آنلاین برگزار کرده و حتی زمان استفاده از امکانات رفاهی ساختمان را رزرو کنند.

امنیت بیشتر

بسیاری از آپارتمان‌ها و برج‌های بزرگ، نگهبانی و سیستم امنیتی مناسبی دارند، حتی آپارتمان‌های کوچک امروز به سیستم امنیتی و دوربین‌های مداربسته مجهز هستند که امنیت ساختمان را تأمین می‌کند. افراد غریبه حق ورود به ساختمان را ندارند و امنیت اعضای ساختمان و حفظ اموال آن‌ها به‌خوبی تأمین می‌شود.

امکانات رفاهی کامل‌تر

نگهداری ساختمان و نظافت به عهده ساکنان نیست و هزینه استفاده از نیروهای متخصص، از محل شارژ ساختمان تأمین می‌شود. بسیاری از آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی امکاناتی مثل استخر، سونا، زمین بازی بچه‌ها،سالن بیلیارد، سالن اجتماعات و بسیاری امکانات دیگر در اختیار دارند که جزو مشاعات ساختمان به شمار می‌آید و همه ساکنان حق استفاده از آن را دارند.

عمر بیشتر ساختمان

این ساختمان‌ها از مصالح مدرن ساخته‌شده و به دلیل نگهداری منظم و ساخت مهندسی نسبت به ساختمان‌های قدیم عمر بیشتری دارند. استحکام این ساختمان‌ها نسبت به سازه‌های قدیمی معمار ساز بیشتر است، چراکه اصولی طراحی‌شده و مهندس ناظر به ساخت آن نظارت داشته است. هنگام ساخت آپارتمان‌های روی خاک و بستر زمین تحقیقاتی انجام می‌شود و شهرداری گواهینامه پایان کار ساختمان را بر مبنای اصول حرفه‌ای ارائه می‌کند، به همین دلیل عمر آنها بیشتر است.

پرداخت هزینه‌ها به‌صورت اشتراکی

هزینه‌های معمول ساختمان، نظافت، نگهداری و بهینه‌سازی آن به‌صورت اشتراکی پرداخت می‌شود؛ به‌این‌ترتیب هزینه‌ها به میزان قابل‌توجهی کاهش‌یافته و گاهی از محل شارژ ساختمان تأمین می‌شود.

هزینه‌های شارژ به‌صورت کاملاً عادلانه بر اساس متراژ ساختمان و تعداد ساکنان دریافت می‌شود که کاهش هزینه خانواده‌های کم‌جمعیت‌تر با متراژ آپارتمان کوچکتر را در پی دارد.

ارتباطات اجتماعی غنی‌تر

خانواده‌ها به سمت کوچک‌تر پیش می‌روند و اغلب تک‌فرزند هستند یا درنهایت دو فرزند دارند، مزایای آپارتمان نشینی به بچه‌ها این امکان را می‌دهد که در زمین‌بازی با یکدیگر آشنا شده و طعم زندگی اجتماعی را بچشند. روابط تعریف‌شده‌ای بین اعضای ساختمان شکل می‌گیرد که به‌دور از تجسس و دخالت در امور یکدیگر به شکل غنی‌تر از مزایای زندگی جمعی استفاده می‌کنند.

نگهداری راحت‌تر ساختمان

از آنجا که نگهداری ساختمان بر عهده جمع هیئت‌مدیره و ساکنان ساختمان است این نگهداری بسیار ساده‌تر از زمانی که بر عهده یک شخص یا خانواده خاص بود انجام می‌شود. زندگی در آپارتمان باعث می‌شود زندگی جمعی را یاد بگیرید و یکی از مزایای آن استفاده از قابلیت‌های ساکنان برای نگهداری راحت‌تر ساختمان است. هر آپارتمانی چندین متخصص و تکنسین دارد که می‌توانند در صورت لزوم نظر کارشناسی بدهند یا کارشناسان مناسب را معرفی کنند.

مزایای آپارتمان نشینی

کاهش مصرف انرژی

اغلب آپارتمان‌ها به تجهیزات مدرن مجهز هستند که همگی دارای برچسب انرژی بوده و به مصرف بهینه انرژی کمک می‌کنند. سیستم‌های حرارت یا سرمایش مرکزی نسبت به سیستم‌های سنتی مصرف انرژی کمتری دارند و این‌ یک مزیت عمده زندگی در آپارتمان است که به حفظ منابع موجود کمک می‌کند. فضای کوچک آپارتمان، گرم نگه‌داشتن یا سرمایش آن را ساده‌تر می‌کند. فضای سبز و عمومی ساختمان مربوط به‌کل واحد‌ها است و به نسبت خانه‌های قدیم آب کمتری نیاز دارد.

سخن پایانی

آپارتمان نشینی هم مثل زندگی در خانه‌های سنتی خالی از ایراد نیست و معایب خاص خودش را دارد، اما مزایای آپارتمان نشینی این نکته را به ما یادآوری می‌کند که سبک خاص زندگی در این سکونتگاه‌ها برای انسان مدرن بهترین گزینه است. شما با استفاده از اپلیکیشن آی بیل دینگ می‌توانید هزینه‌های جانبی را به‌صورت آنلاین پرداخت کرده و جلسات را به‌صورت آنلاین برگزار کنید یا مدریت امکانات اشتراکی را روی اپلیکیشن انجام دهید، که زندگی در آپارتمان را ساده‌تر هم می‌کند و کمک می‌کند با آسایش و آرامش در محیط امن خانه خود زندگی کنید.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *